füstölt sajtos csirkés quinoa

Ezt a füstölt sajtos, csirkés, paradicsomos quinoát a SaladBox inspirálta, ott szoktam mindig quinoás nutrimixet kérni, amihez füstölt sajtot és paradicsomot választok. Annyira szeretem ezt az ízkombinációt, hogy most, a kijárási korlátozás idején itthon is elkészítettem. 30 perc alatt elkészül, laktató és nagyon finom.

Hirdetés

Pár hozzávalóra lesz csak szükségünk hozzá, az alapanyagokat tetszőlegesen cserélgethetjük, de egyszer mindenképp próbáljátok ki így. Füstölt sajt rajongó vagyok, nagyon szeretem. Quinoát pedig egyszer évekkel ezelőtt kóstoltam, de nagyon furán volt fűszerezve és nem ízlett, így egészen addig, amíg meg nem kóstoltam a fentebb említett helyen, nem is akartam a konyhámban látni.

Ahogy itthon is készítem, nem kell a quinoát a són és borson kívül semmi mással fűszerezni, így sokkal finomabb. A füstölt sajt alapból elég karakteres és a csirkére is kerül egy s más. A csirkét nem szoktam sózni, maximum az egész ételt ízesítem utólag kicsit, ha nem elég sós. A hús sokkal szebben pirul só nélkül.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 160 g quinoa (szárazon mérve)
  • olívaolaj
  • víz a főzéshez
  • só, bors
  • kb. 500 g csirkemell
  • 1 tk őrölt pirospaprika
  • 1,5 tk fokhagymapor
  • 120 g füstölt sajt
  • 16 db mini koktélparadicsom
Hirdetés

Elkészítés:

  1. A quinoát alaposan megmossuk. Ezután kevés olajon megfuttatjuk egy serpenyőben közepes fokozaton. Ha már kezd illatozni, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, sózzuk, borsozzuk, majd néha-néha átkeverve (inkább a vége felé) 20 percig főzzük alacsony-közepes fokozaton. Ha az idő lejárta előtt elfőtte a vizét, és még nem nyíltak ki a szemek eléggé, fél dl vizet hozzáöntünk még.
  2. A csirkét vékony csíkokra szeleteljük. Megborsozzuk, megszórjuk a pirospaprikával és fokhagymaporral, majd alaposan átforgatjuk, hogy mindenhova jusson a fűszerekből.
  3. Ha a quinoa elkészült, kiszedjük a tányérokba.
  4. A serpenyőt kitöröljük, egy kanál olívaolajat loccsantunk bele, és magas fokozaton forróra hevítjük. (Akkor jó, ha már épp elkezd füstölni.) A csirkét beledobjuk és pár perc alatt megpirítjuk, miközben folyamatosan kavargatjuk.
  5. A füstölt sajtot kis kockára vágjuk, a koktélparadicsomokat megfelezzük.
  6. A csirkét, füstölt sajtot, paradicsomot a quinoára rendezzük.

TIPP: A quinoát bögrében mérem ki, képzeletben bejelölöm, hogy meddig “ér” az összes quinoa, majd a vizet kétszer kimérem a képzeletbeli vonalig, így biztosan dupla mennyiségű víz kerül rá főzéskor.

Az ábra a szénhidrátdiéta elvei alapján tartalmazza az adatokat, egy adagra vonatkozik és csak tájékoztató jellegű! A ténylegesen felhasznált alapanyagok tápanyagtartalmai, méretei, stb. is eltérhetnek az általam használtaktól.

Még több főétel receptet találsz ide kattintva.

Gluténmentes recepteket ezen a linken találsz.

Ha ennél előtte egy jó levest, kattints ide!

Ha tetszenek a nassolnivalók és ételek, a Sugarfree Dots facebook oldalán, az instagramon, illetve pinteresten mindig értesülhetsz, ha új recept kerül a blogra! Megköszönöm, ha követsz instán, likeolod a facebook oldalt és megosztod a kedvedre való recepteket (egyszerűen csak katt jobbra lent az ikonokra). Több recept elkészítését pedig az instagram profilomon is végig tudod nézni. A megosztásokkal és a likeokkal támogatod a munkám. Köszönöm! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük