cukormentes csokis granola vörösáfonyával

cukormentes csokis granola

Pár hete nagy granola-vadászatba kezdtünk, bár én nem fogyasztom, csak néha-néha, de elég hamar elfogy itthon. A bolti helyett pedig ki akartam próbálni egy cukormentes csokis granola változatot itthon, amit ezúttal egy kis liofilizált vörösáfonyával turbóztam fel. A recept mindenmentes és vegán!

Hirdetés
cukormentes csokis granola

Milyen összetevőkből áll a cukormentes csokis granola?

A granolához gluténmentes nagyszemű zabpelyhet használtam, ez a fő eleme a “tejbevalónak”. 🙂 Emellett a 100%-os belga csokoládé és a nyers kakaópor teszi igazán ütőssé. Édesítőszert ugyan tartalmaz, de aki él ilyenekkel, természetesen használhat helyette cukrot, vagy egyéb természetes édesítőszert (szirupot, datolyát, esetleg mézet*). Ezen kívül kókusz és magok, fűszerek kerültek még bele.
*ez nem minősül dietetikai állásfoglalásnak, mindenki maga dönti el, mit engedélyez magának!

Hirdetés
cukormentes granola

Mennyire macerás a cukormentes csokis granola elkészítése?

A rövid válaszom: egyáltalán nem az! A hosszabb: ez egy egy tálban összekutyulós, megsütős, átkavarós recept. A sütési idő nagyjából 30 perc, az előzetes munkálatokból pedig a magok feldarabolása a leghosszadalmasabb folyamat, így hamar meg is van.

csokis áfonyás granola

Mi az a liofilizált gyümölcs?

A liofilizált gyümölcs másnéven fagyasztva szárított gyümölcs. Több olyan receptet is találsz nálam, ahol ilyen eljárással tartósított gyümölcsöt használok. Kattints ide a receptekért! Vörösáfonya helyett más gyümölcsöt is tehetünk bele, például epret, málnát, meggyet is akár.

csokis granola

Hozzávalók:

Hirdetés

A cukormentes csokis granola elkészítésének lépései:

  1. A sütőt előmelegítjük légkeveréses módban 160 °C-ra.
  2. A zabpelyhet elkeverjük a durvára vágott dióval és mandulával, kókuszreszelékkel, egy csipet sóval és fahéjjal.
  3. A kókuszolajat egy kisebb edényben felmelegítjük alacsony lángon, belekeverjük a sót, édesítőszert, kakaóport és szirupot. Alaposan elkeverjük.
  4. A zabpelyhes keveréket összedolgozzuk a kakaós kókuszolajos keverékkel és egy sütőpapírral bélelt tepsire terítjük.
  5. Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük, majd rászórjuk a csokoládét és további 5 percre visszatessük a sütőbe. Ha elkészült, még melegen átkeverjük, hogy mindenhova jusson a csokiból.
  6. Ha kihűlt, hozzákeverjük a vörösáfonyát és lezárható tárolóba tesszük.

A recepthez a kakaóport és az étcsokoládét a Sambirano Gold biztosította. (szponzorált tartalom) Ezeket a termékeket egyébként nyugodt szívvel ajánlom, régóta használom őket. 🙂

Hirdetés

A cukormentes csokis granola tápanyagtartalma:

Energia: 2510 kCal
Fehérje: 71 g
Zsír: 165 g
Szénhidrát: 142 g

A fenti adatok a szénhidrátdiéta elvei alapján tartalmazzák az tápanyagtartalmakat és a teljes mennyiségre vonatkoznak. A ténylegesen felhasznált alapanyagok méretei, márkái, stb. és ezáltal tápanyagtartalmai is eltérhetnek az általam használtaktól, továbbá nem vagyok dietetikus, így ezek az adatok kizárólag tájékoztató jellegűek!

cukormentes csokis granola

Ha tetszenek a nassolnivalók és ételek, a Sugarfree Dots facebook oldalán, az instagramon, illetve pinteresten mindig értesülhetsz, ha új recept kerül a blogra! Megköszönöm, ha követsz instán, likeolod a facebook oldalt és megosztod a kedvedre való recepteket (egyszerűen csak katt jobbra lent az ikonokra). Több recept elkészítését pedig az instagram profilomon is végig tudod nézni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük