fehér csokis trüffel cukormentesen

fehér csokis trüffel

Kezdem összeszedni magam a motiválatlan időszakom után. Még most sem a régi minden, de már azért talán picit jobb. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de mostanában egyre több helyről hallom, hogy hasonló problémával küzdenek emberek. A meleg, a covid, minden hozzájárulhatott ehhez. Én igyekeztem most is a lehető legegyszerűbb recepteket összedobni, ami tényleg a legkevesebb macerával jár. Ez a fehér csokis trüffel pont ilyen. Egy kis főzés, egy kis pihentetés, egy kis gyurmázás, egy kis hempergetés és kész is.

Hirdetés
cukormentes trüffel

Mik a fő alapanyagai a fehér csokis trüffelnek?

Cukormentes fehércsokoládéból, további zsiradékból (esetemben kakaóvaj, én ezt használtam), tejszínből, kókuszból és a hempergetéshez használt liofilizált gyümölcsből áll. Ha utóbbit nem tudsz beszerezni, akkor kókuszreszelékbe is forgathatod a trüffelt. Vagy csak szimplán, csupaszon is hagyhatod.

Hirdetés
fehér csokis trüffel

Veganizálható-e a fehér csokis trüffel?

A tejszínt növényi tejszínre, kókuszkrémre cserélheted a receptben. A fehér csokoládé, amit használtam ugyan cukormentes, de nem vegán. Ha létezik ilyen, találsz ilyet, akkor máris növényi alapú az édesség. Glutént, valamint tojást sem tartalmaz a recept.

fehér csokis trüffel

Meddig áll el a fehér csokis trüffel?

Mindig, de különösképp ebben a nagy melegben, tartsd hűtőszekrényben a golyókat, úgy több napig is elállnak. (A liofilizált gyümölcs kissé megszívja magát a párától és a zsíroktól.) Fogyasztás előtt pár percig pihentetheted is szobahőmérsékleten a golyókat. Nyugodtan készítsd el előre őket, semmi bajuk sem lesz másnapra. 🙂

cukormentes fehér csokis trüffel

Hozzávalók (15-16 darabhoz):

  • 1 dl habtejszín
  • 25 g kakaóvaj
  • 200 g cukormentes fehér csokoládé
  • 20 g kókuszreszelék
  • 3-5 g liofilizált gyümölcsmorzsa
Hirdetés

A fehér csokis trüffel elkészítésének lépései:

  1. A habtejszínt közepes lángon csípősre melegítjük.
  2. Feloldjuk benne a kakaóvajat, majd beletördeljük a csokoládét és egy-két percig állni hagyjuk, majd laza mozdulatokkal addig kevergetjük, amíg a csoki teljesen feloldódott.
  3. Hozzáadjuk a kókuszreszeléket és alaposan eldolgozzuk.
  4. Nagyjából 3-4 órára hűtőbe tesszük (vagy addig, amíg formázhatóvá nem válik).
  5. Kis golyókat formázunk a pihentett masszából és megforgatjuk őket a gyümölcsmorzsában. (Kókuszreszeléket is használhatunk, úgy kicsit raffaellos beütése lesz!)
Hirdetés

A fehér csokis trüffel tápanyagtartalma:

Energia: 94 kCal
Fehérje: 1 g
Zsír: 8,2 g
Szénhidrát: 7,1 g

A fenti adatokat 1 db trüffelre vonatkoznak (16 db esetén), a szénhidrátdiéta elvei alapján tartalmazzák az adatokat. A ténylegesen felhasznált alapanyagok méretei, márkái, stb. és ezáltal tápanyagtartalmai is eltérhetnek az általam használtaktól. Az adatok csak tájékoztató jellegűek!

Még több csokoládés receptet találsz ide kattintva!

cukormentes fehér csokis trüffel

Ha tetszenek a nassolnivalók és ételek, a Sugarfree Dots facebook oldalán, az instagramon, illetve pinteresten mindig értesülhetsz, ha új recept kerül a blogra! Megköszönöm, ha követsz instán, likeolod a facebook oldalt és megosztod a kedvedre való recepteket (egyszerűen csak katt jobbra lent az ikonokra). Több recept elkészítését pedig az instagram profilomon is végig tudod nézni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük